Happy Birthday, MAMEE

一個特別的日子。一個對我而言,因爲一個人的生日而特別的日子。 

20年來我縂在你身邊一起慶祝這個特別的日子,然而今天卻與以往不同。因爲沒法握住你的手陪你唱生日歌、切蛋糕,讓今天的我更加思念你。就像不必說的約定,你堅信著我會打回家祝你生日快樂,而我也被這個無形的牽引拉到電腦前守待著你上綫。你微笑的眼睛、上揚的嘴角,告訴我弟弟也打回家了,我的内心似乎有股暖流流過身子,暖滋滋的。家人之間的羈絆,像剪不斷的纏綫緊緊係著彼此,無言的默契、無盡的盼望,無論我們身在何處,我們的心永遠與你同在。

媽咪,生日快樂。今年的你,又漂亮了一截。

Booked my air ticket back (thanks to janice haha!) today, can't believe I'm scooting for the first time. 6th january, same day as cheryl! So I've applied for winter vacation stay in dormitory, save accommodation money muahahahaah smart right. Looking forward to janice coming, hope we don't quarrel much!

Comments

Popular Posts